ROTACIJA GUME

Rotacija guma je premještanje guma sa zadnje na prednju osovinu s namjerom da se postigne ravnomjerno trošenje guma. Raspodjela mase na prednjoj i zadnjoj osovini je kod svih vozila različita, vuča je obično na jednoj osovini, pa je zato trošenje guma na različitim osovinama neravnomjerno. Kod vozila sa zadnjom vučom raspodjela masa je približno 50:50. Kod vozila s prednjom vučom diferencijal se nalazi naprijed i prednja osovina je više opterećena, tako da je raspodjela mase oko 60:40 u korist prednje osovine. To znači da se prednje gume brže troše jer trpe skoro dva puta veće opterećenje od zadnjih, posebno ako se uzme u obzir da prednje gume podnose dodatno naprezanje prilikom kočenja i kretanja. Zato se kod vozila s prednjom vučom rotacija guma mora vršiti češće.rotacija

Kod vozila sa prednjom vučom, zbog nejednake dubine šare prednjih u odnosu na zadnje gume, lošije je kočenje i upravljivost, posebno na mokrom putu. Ako gume ne rotirate redovno, morat ćete mjenjati obje prednje gume odjednom tako da ćete svo vrijeme imati gume s različitom dubinom šare.

Postoje i drugi razlozi za neravnomjerno trošenje guma, na primjer mehanički problemi na vozilu. Kotač  koji nije centriran biće “vučen” od strane drugih kotača, tako da će se više trošiti. Ako kotači nisu balansirani ili nije izvršeno centriranje trapa, vozilo će vući u stranu kada se pusti volan, što također  izaziva neravnomjerno trošenje.

Ako se pritisak u gumama razlikuje, neke su previše napuhane a neke izdušene, gume se neće ravnomjerno trošiti. Kada je pritisak iznad propisanog više se troši srednji dio gazne površine, a kada je ispod propisanog više se troši vanjski dio gazne površine.

Gume treba rotirati čak i ako nema znakova neravnomjernog trošenja!

 

Pravila rotacije

Križna rotacija

Ova rotacija se radila nekada u davna vremena dok tehnologija guma nije napredovala u asimetrične gume i gume sa usmjerenom rotacijom. Obzirom da su danas gotovo sve gume jedne ili druge vrste križna rotacija se ne preporučuje.

Vozila s pogonom na sva četri kotača

Kod ovih vozila važi pravilo rotacije kao i kod vozila sa prednjom i zadnjom vučom, s time što se na ovakvim vozilima gume najravnomjernije troše ali ipak zbog težine motora koji je smješten naprijed prednji kotači trpe veće opterećenje pa se rotacija na ovim vozilima također preporučiva.4x4

U nekim slučajevima tvornica vozila preporučuje rotaciju guma uključujući i rezervnu gumu, no to je samo praksa na teškim  SUV vozilima.